sobota, 30 czerwca 2012

Lekki makaron z łososiem

Uwielbiam makaron w każdej postaci. Dzisiaj miałam ochotę na łososia, więc to on został bohaterem głównym mojej kolacji.
Do przygotowania mojego makaronu potrzebujemy:
  • 100g łososia
  • 1 pomidor
  • czarne oliwki (opcjonalnie kapary)
  • 1 śmietana 12% (jak nie lubimy kwaśnej może być 18%)
  • pestki słonecznika
  • makaron penne
  • przyprawy: czosnek (w proszku albo prawdziwy), pieprz cayenne, zioła prowansalskie 
Makaron gotujemy na preferowaną miękkość. Na patelni podsmażamy słonecznika, pomidora w kostce, oliwki w plasterkach i łososia. Wszystko przyprawiamy - jeżeli chodzi o pieprz cayenne to trzeba uważać bo jest bardzo ostry, ale ja dodaję go do wszystkiego ponieważ jest dobry na trawienie, zioła prowansalskie również delikatnie bo mają bardzo intensywny smak (który np mi w nadmiarze nie odpowiada) i czosnek. Na koniec wlewamy na patelnię śmietanę. Mieszamy aż całość się podgrzeje i złączy z resztą składników. Na koniec dodajemy makaron!
Z tych składników wychodzi jedna duża lub dwie małe porcje.
 Smacznego! 




1 komentarz:

  1. Pyszna propozycja!
    Uwielbiam makaron z łososiem we wszelkich kombinacjach.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń